Del 1

Elinas perspektiv


-  Herregud Elina! Förstår du? Vi ska få träffa One Direction imorgon! Utbrast Emmy i micken.

-  Jag vet. Ingen idé att få panik. Jag är glad så fort jag får se en glimt av dem… Och Liam. Jag log för mig själv och tänkte på om det kunde bli jag och han någon dag.

*Pling*
Jag ryckte till av ljudet och läste på skärmen: ”Sanna har bjudits in till chatten”. Jag klickade på "Ring upp" och inte långt efter svarade hon...

-  Hej på er tjejer!
-  Hej Sanna! Sa jag och Emmy samtidigt
-  Hur har veckan varit för er?

Jag och Emmy hade inte berättat för Sanna att vi skulle få åka till London på Fredag och få träffa One Direction. Det skulle bli en överraskning! Jag tror att både jag och hon tänkte på samma sak eftersom vi båda satt helt knäpptysta och inte gav något svar.

-  Hallå? Jag frågade er något?
-  Åh, förlåt mig. Tänkte på en sak bara! svarade jag hastigt
-  Tänkte på vadå? frågade Sanna nyfiket
-  Regular stuff, you know...
-  Haha, jaja. Jag fattar.

Sannas perspektiv

Egentligen visste jag att det var något som Elina och Emmy planerat. Min födelsedag var ju på Fredag! Jag kollade runt i mitt rum. Jag hade plancher på Harry Styles, överallt. Det var nästan så att det såg ut som själva tapeterna.

-  Ni har väl inte glömt bort min födelsedag väl? frågade jag
-  Nej Sanna, det är klart vi inte har! svarade Emmy
-  Vad bra! Har ni planerat någonting då?
Jag kunde höra att både Emmy och Elina fnissade.
-  Det säger vi inte. Du får helt enkelt se på Fredag! Kan du tänka dig att du blir hela 17 år? Bara ett år till så är du lika gammal som Harry...
-  Är detta året. lade Elina till.
-  Haha, ni är för goa. Jag älskar er!
-  Och du vet att vi älskar dig!

Jag satt och log för mig själv och kollade på klockan och såg att den redan stod på 00.00. Hoppsan, kanske dags att gå och lägga sig?
-  Hörni, klockan börjar bli mycket. Tror jag ska gå och lägga mig. Vi hörs imorgon! Kram!
Det verkade som Elina hade läst mina tankar, för jag skulle precis säga samma sak.
-  Du har nog rätt! Godnatt och sov gott!
-  Godnatt! svarade Emmy lite avlägsen.


Emmys perspektiv

Jag stängde ner datorskärmen och gick till toaletten för att göra mig iordning inför sängen. Jag borstade tänderna och satte upp mitt långa blonda hår i två inbakade flätor, för att få lite vågor i håret, tills imorgon. Imorgon var det Torsdag och dags för mig och Elina att berätta våran överraskning för Sanna!

När jag sedan var klar tog jag på mig en pyjamas och la mig ner i sängen. Jag sa för mig själv:
-  Gode gud, låt mig drömma om Niall! ♥
Efter det somnade jag...

Någon timma senare...


Jag vaknade plötsligt upp alldeles kallsvettig och flåsade tungt. Vad var det jag hade drömt egentligen...?




Ja, vad var det hon hade drömt? ;)
Ganska kort, men jag hoppas att ni gillar den! Hinner tyvärr inte med något mer idag, så förmodligen kommer det upp på Fredag, då jag är upptagen både imorgon och på Torsdag.


Kommentarer
Camilla

Sjukt bra!! Vill läsa meeeeeer :D

2012-02-15 @ 00:32:57
URL: http://linneaochcamilla.blogg.se/
Rebecka

Så sjukt bra! :D

2012-02-15 @ 17:56:00
URL: http://www.nattstad.se/rebeckaaaa


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0